PWB Grupa Szkoleniowa Spółka z o.o.

Nasza specjalizacja

Ubezpieczenia

Jak każda firma chcąca świadczyć usługi najwyższej jakości dla swoich Klientów zdecydowaliśmy, że skoncentrujemy się na rozwiązaniach i szkoleniach które tworzymy w oparciu o to, co sami robiliśmy.

Dewizą naszej firmy jest Praktyka w Biznesie. Uważamy, że bez wiedzy praktycznej nie można stworzyć dobrych, efektywnych i skutecznych rozwiązań. Każdy z nas, wszyscy trenerzy i konsultanci to osoby mające duże doświadczenie sprzedażowe, menadżerskie i zarządcze. Nie ma wśród nas trenerów – teoretyków, którzy bazują jedynie na certyfikatach i mądrych książkach. Wiedza teoretyczna w naszym przypadku jest poparta praktyką – tylko wtedy z pełnym przekonaniem możemy proponować skuteczne rozwiązania naszym Klientom.

Cokolwiek robimy dla Ciebie możesz być pewny,
że jest to inwestycja w Twoją przyszłość a nie koszt.

Szkolenia dla Ubezpieczeń

Doświadczenie zawodowe naszych Trenerów zdobyte podczas pracy w największych firmach ubezpieczeniowych w Polsce (piastując stanowiska począwszy od agenta ubezpieczeniowego a na szefie sprzedaży kończąc) dają naszym Klientom gwarancje współpracy z partnerem, który doskonale orientuje się realiach pracy Towarzystwa Ubezpieczeniowego.

W chwili obecnej jesteśmy najbardziej wyspecjalizowaną firmą wśród firm szkoleniowych w zakresie dedykowanych rozwiązań oraz programów szkoleniowych dla sektora ubezpieczeniowego w Polsce.

Wynika to z faktu, że:

nasi trenerzy to praktycy (każdy z nas pracował wcześniej jako agent, menadżer, kierownik czy dyrektor w firmie ubezpieczeniowej lub banku) – dzięki temu możesz mieć pewność, że proponowane przez as rozwiązania to nie teoretyczne rozważania a sprawdzone sposoby i metody,

sami sprzedawaliśmy ubezpieczenia zarówno majątkowe jak i życiowe – dzięki czemu masz pewność, że szkoląc Twoich pracowników lub współpracowników będziemy mówili językiem ubezpieczeniowym podpierając się zdobytym doświadczeniem,

stworzyliśmy i zarządzaliśmy multiagencją w Warszawie – dzięki temu, możemy pokazać Ci i zaproponować sprawdzone metody rekrutowania, selekcjonowania, zarządzania i motywowania pracowników tak aby wygrać na rynku lokalnym z konkurencją,

tworzymy rozwiązania kompleksowe – dzięki temu będziesz miał pewność, że będziemy w stanie wesprzeć Cię na każdym etapie procesu zmian w Twojej firmie.

w ciągu ostatnich kilku lat przeszkoliliśmy kilkuset menadżerów wyższego i niższego szczebla oraz ponad 4 000 Agentów Ubezpieczeniowych największych firm ubezpieczeniowych pracujących na polskim rynku – dzięki temu wiesz, że rozmawiasz z praktykami będącymi cały czas w realiach rynkowych co daje Ci gwarancję skutecznych rozwiązań.

Nasze propozycje kierujemy zarówno do Towarzystw Ubezpieczeniowych jak i Agencji Ubezpieczeniowych. Poniżej znajdziesz listę naszych specjalistycznych szkoleń.

  • Jak sprawić aby Klient widział we mnie doradcę ubezpieczeniowego a nie sprzedawcę-akwizytora?
  • Jak skutecznie znaleźć nowych Klientów – prospecting?
  • Jak skutecznie rozmawiać z Klientem – efektywne zadawanie pytań i aktywne słuchanie?
  • Jak spowodować aby Klient wracał do mnie co roku – budowanie i utrzymywanie długofalowych relacji z Klientami?
  • Jak stworzyć prostą i efektywną bazę Klientów – praca posprzedażowa i obsługowa z Klientami?
  • Jak poradzić sobie z Klientem ceny – chce taniej niż w zeszłym roku lub u konkurencji?
  • Jak sprawić aby Klient chciał nas polecać swoim znajomym – sprzedaż przez polecenia i rekomendacje?
  • Jak wrócić do utraconych Klientów?
  • Jak sobie poradzić z trudnymi sytuacjami – niezadowolony Klient?
  • Jakie działania marketingowe są proste, tanie i skuteczne?
  • Czy każdy Klient jest tak samo ważny, czy każdego obsługujemy tak samo – segmentacja i selekcja klientów?
  • Jak używać języka korzyści i technik perswazji w sprzedaży?
  • Jak dosprzedać Klientowi nowe produkty lub opcje oraz urealnić sumy ubezpieczeniowe w polisach?
  • Jak znaleźć motywację i chęć do pracy dzień po dniu?
  • Jak efektywnie wykorzystać każdy dzień – tak aby znaleźć czas na rzeczy najważniejsze?
  • Skuteczny Menedżer Sprzedaży w ubezpieczeniach- od Menedżera relacyjno-obsługowego do Partnera w rozwoju biznesu.
  • Techniki automotywacji w pracy Menedżera Sprzedaży.
  • Efektywny Menadżer sprzedaży – techniki zwiększenia efektywności osobistej.
  • Zarządzanie wynikiem w pracy Menedżera Sprzedaży – analiza wyników, budowanie planów liczbowych i planów działań.
  • Wykorzystanie narzędzi informatycznych do zwiększenia własnej efektywności.
  • Trudne sytuacje w pracy Menadżera Sprzedaży- praca pod presją czasu i wyniku, procesowe podejście do rozwiązywania problemów.
  • Bycie partnerem w biznesie dla Agenta Ubezpieczeniowego – zrozumienie specyfiki pracy Agencji Ubezpieczeniowej, warunków sukcesu i rozwoju.
  • Negocjacje kooperacyjne w pracy Menedżera Sprzedaży.
  • Skuteczna rekrutacja i wdrożenie do pracy Agentów i OFWCA.
  • Segmentacja sieci sprzedaży i dopasowanie standardów obsługi do każdego segmentu.
  • Zarządzanie informacją i efektywna komunikacja w pracy z Siecią sprzedaży.
  • Prowadzenie spotkań wynikowych, podsumowujących i planistycznych z Agentem.
  • Prowadzenie efektywnych spotkań i prezentacji biznesowych.
  • Zarządzanie wiedzą produktową podległej sieci sprzedaży.
  • Budowanie działań korygujących i planów naprawczych dla sieci sprzedaży.
  • Analiza wyników sprzedażowych podległej sieci sprzedaży.
  • Skuteczna praca z OFWCA.
  • Techniki motywacyjne w pracy z Agentami i OFWCA.
  • Coaching i mentoring w pracy z Siecią Agencyjną.
  • Od grupy do zespołu Agentów – budowanie zwycięskich zespołów sprzedażowych.
  • Zwiększenie siły przekonywania – techniki perswazji w pracy Menedżera Sprzedaży.
  • Zwiększenie sprzedaży poprzez odejście od sprzedaży cenowej sieci agencyjnej.
  • Planowe i skuteczne wdrażanie zmian.
  • Skuteczne rozwiązywanie konfliktów w pracy z siecią Agencyjną.
  • Budowanie partnerskich relacji wewnątrz firmy, jako narzędzie zwiększające skuteczność działań.
  • Ciekawe i skuteczne szkolenia produktowe i produktowo-sprzedażowe.
  • Techniki zwiększania jakości pracy podległej sieci sprzedaży.
  • Analiza atrakcyjności własnych produktów na tle bezpośredniej konkurencji.
  • Budowanie długotrwałych, partnerskich relacji z Brokerami i OFWCB.
  • Negocjacje kooperacyjne z Brokerami i Klientami.
  • Techniki zwiększania skuteczności ofert.
  • Sztuka przekonywania decydentów.
  • Efektywna organizacja czasu pracy w specyfice pracy Doradcy/Menedżera Pionu Klienta Korporacyjnego.
  • Ciekawe i skuteczne szkolenia produktowe dla Brokerów.
  • Skuteczna praca z OFWCB.
  • Prowadzenie efektywnych spotkań i prezentacji dla Brokerów i Klientów.
  • Trudne sytuacje w pracy Doradcy/Menedżera PKK – praca pod presją czasu i wyniku, procesowe podejście do rozwiązywania problemów.
  • Proaktywne zarządzanie wynikiem w pracy Doradcy/Menedżera PKK.
  • Zarządzanie informacją i efektywna komunikacja w pracy z Brokerami.
  • Wykorzystanie narzędzi informatycznych do zwiększenia własnej efektywności.
  • Likwidacja szkód, jako pierwszy krok do otwarcia sprzedaży – budowanie poczucia wysokojakościowej obsługi Klienta w procesie likwidacji szkód.
  • Techniki pracy z trudnym Klientem – typologia, tonowanie emocji, efektywne reakcje na zachowania Klientów.
  • Efektywna komunikacja z Klientem w procesie likwidacji szkód.
  • Zwiększenie efektywności pracy własnej.
  • Trudne sytuacje w pracy Likwidatora – praca pod presją czasu i wyniku, procesowe podejście do rozwiązywania problemów.
  • Efektywna praca w zmianie – wdrażanie i proces nieustannego poszukiwania zmian jakościowych.
  • Techniki przekonania Klienta do likwidacji kosztorysowej.

Nasza specjalizacja

Banki Spółdzielcze

Banki Spółdzielcze od dziesięcioleci odgrywają w Polsce bardzo istotną rolę na rynku bankowym. Bliskość i zrozumienie Klienta, relacyjność i elastyczność działania oraz oparcie na rodzimym kapitale sprawiają, że bankowość spółdzielcza nie tylko odpiera konkurencję ze strony dużych Banków międzynarodowych, ale również niejednokrotnie wygrywa na rynkach lokalnych, rozwijając sieć placówek i ofertę produktową.

Jako firma szkoleniowa znamy i rozumiemy specyfikę Banków Spółdzielczych. Podczas zrealizowanych szkoleń i programów konsultingowych poznaliśmy wyzwania przed którymi stoją Pracownicy, Kierownicy oraz Prezesi Banków.

Ponieważ każdy Bank Spółdzielczy jest inny, pracuje na innym rynku i znajduje się w innej sytuacji – naszą ofertę programową dopasowujemy każdorazowo indywidualnie do potrzeb danego Banku.

Poniżej przedstawiamy przykładowe programy realizowane u naszych Klientów:

  • Przełamywanie barier sprzedażowych u Sprzedawców i Doradców?
  • Aktywność doradcy a sukces Banku?
  • Jak informować Klientów o produktach sprzedawanych przez Bank?
  • Jak sprawić aby pracownik czuł się częścią Banku?
  • Obiekcje Klientów i sposoby radzenia sobie z nimi?
  • Jak znaleźć i zachęcić potencjalnego Klienta?
  • Jak rozmawiać z Klientem żeby chciał nas słuchać?
  • Jak skutecznie rozmawiać przez telefon?
  • Jak budować relacje biznesowe z Klientem instytucjonalnym?
  • Jak jakość obsługi wpływa na lojalność Klienta?
  • Jak sprzedawać ubezpieczenia Klientom Banku?
  • Jak wykorzystać bazę Klientów do zwiększenia sprzedaży?
  • Dlaczego ludźmi trzeba kierować?
  • Dlaczego warto skutecznie zarządzać pracownikami Banku?
  • Jak wyznaczać cele i organizować bieżącą pracę Doradcom?
  • Jak motywować, kontrolować i wspierać pracowników w bieżącej pracy w Banku?
  • Jak aktywnie wspierać rozwój swoich pracowników?
  • Jak sprawnie kierować swoimi ludźmi i panować nad procesem sprzedaży?
  • Jak efektywnie reagować na zmiany w Banku?
  • Jak wdrażać wypracowane rozwiązania w Oddziale?
  • Jak skutecznie zarządzać pracownikami w oparciu o plan sprzedaży?
  • Jak planować i monitorować bieżące działania pracowników?
  • Jak stworzyć efektywny zespół sprzedaży?
  • Jaka jest rola i zadania Menadżera w tworzeniu i zarządzaniu zespołem sprzedażowym?
  • Jak efektywnie wykorzystać zespół do realizacji celów biznesowych?
  • Jak przeciwdziałać potencjalnym zagrożeniom w pracy zespołowej?
  • Jaki wpływ ma moja postawa na pracę podległych mi pracowników?
  • Jak skutecznie realizować cele Banku pod presją czasu?

Nasza specjalizacja

Programy rozwojowe dla firm

Prowadzenie niedużej i rozwijającej się firmy na konkurencyjnym rynku wymaga zarówno dynamiki i elastyczności w działaniu, jak i nieustannej profesjonalizacji.

Oznacza to, konieczność wdrażania systemów zarządczych, procedur i procesów przy jednoczesnym zachowaniu przewagi szybkości działania niedużej firmy.

Nasze doświadczenia związane z pracą w oparciu o systemy zarządcze w korporacjach, w połączeniu z doświadczeniem prowadzenia i rozwijania małych firm pozwalają nam zaproponować naszym Klientom – Małym i Średnim firmom kompleksowe programy rozwojowe obejmujące:

określenia strategi długo i krótkookresowej firmy,

przygotowania i wdrożenie strategii sprzedażowej,

wprowadzenie systemu zarządczego w firmie,

projektowanie efektywnej struktury organizacyjnej firmy,

analizę i optymalizację procesów w firmie,

planowanie rozwoju kompetencji pracowników,

wdrożenie efektywnych systemów wynagrodzeń i systemów motywacyjnych płacowych oraz pozapłacowych w firmie.

stworzenie procedur rekrutacyjnych w firmie,

zapewnienie efektywnego obiegu informacji w firmie,

wdrożenie dedykowanych rozwiązań informatycznych wspierających codzienną pracę i zarządzanie,

wdrożenie dedykowanych rozwiązań informatycznych wspierających codzienną pracę i zarządzanie,

Jak widać z powyższego poprzez „kompleksowe programy rozwojowe” rozumiemy pełne wsparcie zarówno konsultingowe, szkoleniowe jak i informatyczne Klienta, bez względu na to, w jakiej branży działa.

Nasze doświadczenia związane z pracą w oparciu o systemy zarządcze w korporacjach, w połączeniu z doświadczeniem prowadzenia i rozwijania małych firm pozwalają nam zaproponować naszym Klientom – Małym i Średnim firmom kompleksowe programy rozwojowe obejmujące:

Nasza specjalizacja

Projekty unijne

Wiele firm na rynku polskim skorzystało z możliwości dofinansowania szkoleń dla swoich pracowników i współpracowników ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.

Jako firma szkoleniowa (początkowo w ramach PWB Grupa Doradcza Sp. z o.o. a następnie jako PWB Grupa Szkoleniowa Sp. z o.o.) mieliśmy przyjemność uczestniczenia w trzech projektach, w których beneficjentami były firmy ubezpieczeniowe.

Dało nam to niezbędne doświadczenia związane z realizowaniem projektów w rygorach jakościowych i formalnych PARP, a jednocześnie potwierdziło jakość realizowanych przez nas usług.

Uczestnictwo w projektach

„Rozwój kadr Concordia Polska TUW podstawą budowania przewagi konkurencyjnej” – projekt realizowany w latach 2009-2010. W ramach projektu przeprowadziliśmy szkolenia dla kadry Menedżerskiej, pracowników i współpracowników firmy.

„Podniesienie kwalifikacji zawodowych pracowników i współpracowników szansą rozwoju spółki TU INTER S.A. Inter Polska” – projekt realizowany 2009-2011. W ramach projektu zrealizowaliśmy szkolenia dla kadry Menedżerskiej, pracowników i współpracowników firmy.

„Rozwój kadr PTU SA” („Rozwój kadr Gothaer SA”) – projekt realizowany w latach 2011-2013. W ramach projektu przeprowadziliśmy cykl szkoleń dla kadry Menedżerskiej oraz pracowników, a także zrealizowaliśmy serię coachnigów indywidualnych dla pracowników „45plus” oraz pomogliśmy w zdefiniowaniu strategii zarządzania wiekiem w firmie.

Wszystkie ww. projekty były współfinansowane przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, pod nadzorem Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.

Fundamenty efektywności - jako LIDER PROJEKTU

Fundamenty Efektywności to projekt skierowany do pracowników i przedsiębiorstw z branży finansowej i ubezpieczeniowej w województwie Wielkopolskim, mający na celu wspieranie rozwoju kwalifikacji oraz wzrost efektywności zawodowej.

Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego z Działania 8.1: Rozwój pracowników i przedsiębiorstw w regionie i Poddziałania 8.1.1: Wspieranie rozwoju kwalifikacji zawodowych i doradztwo dla przedsiębiorstw.

Głównym celem programu jest wzrost efektywności zawodowej poprzez zbudowanie fundamentów efektywności, na które składa się:

ekowizerunku firmy na rynku lokalnym i krajowym.

zrównoważony progres w sferach: emocjonalnej, intelektualnej i fizycznej,

doskonalenie kompetencji na trzech płaszczyznach: wiedzy, umiejętności i postawy.

Projekt "EKO-logiczny wybór!" – jako PARTNER PROJEKTU

Głównym celem projektu jest podniesienie wybranych przedsiębiorstw z branż Hotele, Restauracje, Catheringz obszaru całej Polski, poprzez wypracowanie indywidualnych programów wdrażania działań ekologicznych, w szczególności w zakresie:

zielonych zakupów,

żywności ekologicznej,

zrównoważonego zarządzania zasobami,

zrównoważonego zarządzania zasobami,

W ramach zadań realizowanych, jako partner projektu nasza firma zaangażowana jest w prowadzenie szkoleń oraz indywidualne sesje doradcze dla firm.